måndag 1 oktober 2012

inspiration

Jag är nog inte ensam om att vilja ändra om och förnya/förändra hemma. Kikar runt i bloggsfären och hos favoritbloggar och ser samma sak, lite nytt, lite flytt och lite ändra om. Nu till hösten när vi inte åker ut till landet lika ofta och spenderar mer tid hemma får jag sådan lust att förnya här hemma. Inga drastiska åtgärder, några nya kuddar och plädar.
En duktig och kreativ tjej som inspirerar mig mycket just nu är Petra. Hon är just nu i full gång att göra om och förändra hemma. Har följt hennes fina blogg i många år, men det är just den förändringen och stilen hon inför hemma nu, som tilltalar mig helt och hållet. En super fin matta som hon har beställt, från Chhatwal & Jonsson, vill jag gärna se hemma i vårt vardagsrum...hmmm måste hitta en butik som säljer den så jag får klämma och känna lite....och drömma;). Nedan är några bilder som inspirerar mig just nu.
 

Bild 1. Underbara kuddar från Olsson & Jensen, bild 2 och 3 Underbara mattor (okänd källa, bilder tagna för länge sedan med mobilen och hamnat inspirationsmappen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar